HISTORYCZNE PORÓWNANIE - ''Historia bez cenzury 2'' Wojciech Drewniak vs ''Życie w średniowiecznym zamku'' Frances Gies, Joseph Gies

22:01:00 donka reads 0 Komentarzy


Cześć!
Zdaję sobie sprawę z tego, że nie było mnie na blogu już jakiś czas (jak również z tego, że pewnie nikt z Was tego nie zauważył :D ). Niemniej jednak wróciłam z urlopu pełna sił i wpadam na stronę z wpisem aż o dwóch książkowych pozycjach!
Mowa oczywiście o ''Historia bez cenzury'' Wojciecha Drewniaka oraz "Życie w średniowiecznym zamku'' Francesa i Josepha Gies.
Jako iż w ostatnim czasie dostałam właśnie te dwa egzemplarze do recenzji i zbiegiem okoliczności (żadnym, bo sama je wybrałam :D) tyczą się historii, postanowiłam zestawić je w jednym poście porównującym.

Temat czasów historycznych jest praktycznie jedyną cechą, która łączy te pozycje. Książka Pana Drewniaka opowiada w sposób nadzwyczaj lekki i miły o polskich bohaterach lub jak to on ujmuje "koksach". Niezmiernie łatwo czyta się tę książkę i pomimo tego, że obiecywałam sobie "tylko zerknąć" przeczytałam ją w jakąś godzinkę. Mnóstwo informacji, ale co ważne - żadnych zbędnych!
Cóż, treść tej pozycji jest na piątkę z plusem, ale ogromnym jej minusem jest design! Okładka niestety nie przyciąga i przypuszczam, że w księgarni nawet bym na nią nie spojrzała. Co ja gadam! Pewnie bym zerknęła ze względu na kolory, ale czy kupiła? Bałam się ją czytać ze względu właśnie na zbyt wielki poziom "żartu". Na szczęście przypisy autora są na dobrym poziomie. Umilają czytanie i śmieszą, ale nie odrywają uwagi od ważnych faktów historycznych.

"Życie w średniowiecznym zamku" to zupełnie inna bajka. Tekst w niej zawarty jest bardziej precyzyjny i fachowy. Nie znajdziemy tutaj dowcipów ani żadnych wpleceń od autorów. Nie ma co się oszukiwać, to własnie okładka jest pierwszym czynnikiem, który sprawia, że chcemy sięgnąć po tę książkę. 
"Warto wspomnieć o książkach, które pomogły mi napisać GRĘ O TRON... Świetne rzeczy znajdziecie z ŻYCIU W ŚREDNIOWIECZNYM ZAMKU''- George R.R. Martin. 
Cóż, uwielbiam ''Grę o tron", więc inaczej być nie mogło. Musiałam mieć tę pozycję! 
Nie ukrywam, że szło mi z nią jednak dużo ciężej. Styl tej książki jest dużo bardziej męczący. Na pewno jej przeczytanie nie będzie łatwe dla osób, które nie fascynują się historią.
Wielkim atutem są za to ilustracje, które w łatwy sposób pomagają zobrazować sobie owy średniowieczny zamek. Na tak dużą ilość informacji (zbędnych z resztą) obrazków tych było bardzo mało.
Podsumowując, uważam, że obie pozycje są warte uwagi. Koksy jednak polecam osobą, które na co dzień nie obcują z historią (a mają ochotę się czegoś dowiedzieć). "Życie w średniowiecznym zamku" jest zdecydowanie dla osób, które oczekują suchych faktów. Na moim instagramie @donka.reads znajdziecie rozdanie! Do wygrania egzemplarz koksów :) Zapraszam! 

Za egzemplarze dziękuję Wydawnictwu Znak

Zobacz również:

0 komentarze:

Popularne Posty