Sam Kean ''Dziwne przypadki ludzkiego mózgu''

18:40:00 donka reads 2 Komentarzy

Naprawdę dziwne są przypadki ludzkiego mózgu, fascynujące i straszne jednocześnie, a w ujęciu Sama Keana stają się wciągające niczym najlepszy kryminał! Bo opowieści o tym, co kryło się w koronowanych i prezydenckich głowach oraz głowach zwykłych śmiertelników, którzy mimo woli zapisali się na kartach neurochirurgii, są absolutnie niezwykłą historią. 


Uwielbiam ciekawe pozycje z działu literatury popularnonaukowej. Nie mogło być więc inaczej i w moje ręce wpadły  "Dziwne przypadki ludzkiego mózgu". Powiedzieć, że wyniosłam dużo z tej książki to mało powiedziane. Zawiera bowiem ona całe mnóstwo naprawdę cholernie ciekawych informacji pochodzących ze świata medycyny.  Odkrywamy co działo się między innymi w królewskich głowach. Czy to nie wspaniałe móc wkroczyć troszkę w ich świat? 

Nie ukrywam, że nie jest to książka na jeden wieczór. Ogrom informacji momentami takiego zwykłego śmiertelnika jak ja przygniatał i wręcz błagałam o przerwę. Za każdym razem jednak wracałam z coraz większym apetytem. Anegdoty przepełniające kartki tej pozycji często wywoływały u mnie rozbawienie. Pomimo więc dość trudnego tematu jakim jest neurobiologia, autor świetnie przedstawił całość dość zrozumiale. Idę o zakład, że dzięki tej książce nie raz zabłysnęlibyście na lekcji biologii i przypodobali się nauczycielce. 
Aspekt mniej ważny, niż treść tej pozycji, ale wydanie... jest cudowne! 
Polecam zwłaszcza tym, którzy lubią wiedzieć więcej! :) 

Za egzemplarz dziękuję księgarni internetowej dadada.pl



Zobacz również:

2 komentarze:

  1. Mnie do tej książki już przyciągnął sam tytuł. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, racja :) Tytuł ma prawo intrygować :D

      Usuń

Popularne Posty