Wiosenne zakładki z @boska_safona - ROZDANIE

18:58:00 donka reads 15 Komentarzy

Cześć!
Mam dla Was dzisiaj kolejny post z serii DIY. Pod lupę trafia temat wiosennych zakładek. 

Artystyczne DIY
Tę część wpisu poprowadzi dla Was Paulina znana jako Boska Safona! Gotowi?

Cześć! Tutaj Paulina :)
Moja przygoda z malowaniem zaczęła się zupełnie przypadkiem. Przeglądałam instagram i trafiłam na artystyczny profil z pracami różnych artystów. Moją uwagę przykuły obrazy namalowane farbami akwarelowymi, spodobały mi się do tego stopnia, że pobiegłam wyjąć z szafy stare akryle, które kiedyś służyły mi do malowania wzorków na paznokciach (lepiej nie pytajcie). W ten sposób powstała pierwsza zakładka, na której był kot. Zaczęłam czytać blogi z poradami, jak zacząć malować i czego najlepiej używać. Wtedy mi nawet przez myśl nie przeszło, że kiedyś będę w stanie namalować człowieka, to było jak zdobycie Mount Everest, niewykonalne! Później się okazało, że z każdą kolejną zakładką idzie mi coraz lepiej i najważniejsze, sprawia mi to wielką przyjemność. Z czasem postanowiłam sobie kupić profesjonalne akwarele, papier i pędzle. Dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że malowanie stało się moją kolejną pasją, z której na pewno szybko nie zrezygnuję.

Czego potrzebujemy do stworzenia zakładki?
- farby akwarelowe
- papier do akwareli
- pędzle
- szklanka wody
- ręcznik papierowy do odsączania pędzla z nadmiaru wody
- ołówek, gumka, cyrkiel, nożyczki i linijka
- wstążka
- dziurkacz
- folia do laminowania
- laminarka
Chciałam Wam pokazać, jak namalować jedną z prostszych zakładek, dlatego wybrałam tę z pandą. Myślę, że każdy sobie z nią poradzi, wystarczy troszkę cierpliwości i dwie godzinki wolnego czasu. :)

KROK 1
Przycinamy papier do formatu naszej zakładki. U mnie jest to zazwyczaj 6x15 cm, dodatkowo przy użyciu cyrkla zaokrąglam dolną część.
KROK 2
Ołówkiem szkicuję kształt pandy. Robię to bardzo delikatnie, ponieważ ołówek trudno usunąć, kiedy pokryje się go farbą.
KROK 3
Pierwsza warstwa, powinna być najbardziej rozwodniona. Czarną farbą z odrobiną niebieskiego i dużą ilością wody maluję cienie na głowie pandy. Później uszka, brzuszek i plamki na oczach.
KROK 4
Do bazowego koloru, daję więcej czarnego i na wyschniętej pierwszej warstwie, robię bardziej głębokie cienie na uszkach i brzuszku. Warto sobie sprawdzić intensywność farby, używając do tego dodatkowego kawałka papieru. Wtedy mamy pewność, że nie zrobimy plamy.
KROK 5
Cieniutkim pędzelkiem maluję dwa czarne kółeczka na oczka, później nosek i usta pandy. Po wyschnięciu farby, dodaję białe detale na oczach. Na koniec, kiedy wszystko wyschnie, delikatnie ścieram ołówek gumką chlebową.
KROK 6
Najtrudniejsze za nami. Teraz kolej na dodatki. Mieszam czerwoną farbę z białą i dodaję dużą ilość wody. Pierwsza warstwa powinna być najbardziej blada. Po wyschnięciu, dodajemy kolejną warstwę już bardziej nasyconą. Oto najprostsza wersja kwiatków.
KROK 7
Teraz kolej na listki. Oczywiście kolor zależy od Was. Moje będą miętowe. Dla lepszego efektu wokół kwiatków robię kilka kropek i plamek.
KROK 8
Lubię błyszczące dodatki, dlatego środki kwiatków, listków i napis, maluję złotą farbą. Zakładka prawie gotowa, teraz zostaje nam ją zalaminować.
KROK 9
Folia do laminowania jest za duża dla jednej zakładki, dlatego przecinam ją na pół. Nie musimy tego robić idealnie równo, ponieważ po zalaminowaniu nadmiar folii będzie trzeba odciąć.
KROK 10
Po odcięciu folii, wkładkam zakładkę jeszcze kilka razy do laminarki, żeby się wszystko dobrze skleiło.
KROK 11
Na koniec odcinam kawałek wstążeczki i opalam jej brzegi zapalniczką. Zakładka gotowa!


II Techniczne DIY
Moje zakładki nie będą tak cudowne jak te zawarte w II części wpisu, ale są dla osób, które posiadają dwie lewe ręce (a też chcą mieć fajne zakładki)!
Co zrobić?
1. Zapisz zakładkę.
2. Wydrukuj w wysokiej rozdzielczości i na grubym papierze (może być techniczny)
3. Wytnij kształt.
4. Ciesz się zakładką :)
(zakładki robione za pomocą Canva)
Na sam koniec pragnę podziękować Paulinie za chęć stworzenia tego wpisu razem ze mną! Jesteś wielka! :* 
Dodatkowo mamy dla Was rozdanie na moim instagramie @donka.reads z zakładkami Pauliny :) ↓↓↓

Zobacz również:

15 komentarzy:

  1. Śliczne są te zakładki! Może spróbuję namalować pandę? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Instrukcja podana na tacy, nic tylko korzystać : ) Oczywiście nie zapomnij pochwalić się efektami! :)

      Usuń
    2. Jak mój rysunek nie okaże się czarno-białą plamą i będzie choć trochę przypominać pandę, to pewnie się pochwalę :D :D

      Usuń
    3. Hahaha! Zawsze możesz powiedzieć, że tak miało być :D Sztuka nie zna granic :D

      Usuń
  2. Zazdroszczę i to bardzo takiego wielkiego talentu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie śliczne zakładki! Pozazdrościć talentu i kreatywności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są cudowne! W dodatku mogą być Twoje :) Na Instagramie trwa rozdanie :) Zapraszam!

      Usuń
  4. Te zakładki zawsze mi się podobały! Są takie cudowne. Ja nie mam za grosz talentu artystycznego, choć chciałabym umieć takie zrobić.
    Pozdro cieplutko.
    Tori czyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo świetny pomysł 😀 Śliczne są - ja w sumie częściej czytam ebooki, ale zawsze mogę zrobić dla kogoś, kto czyta zwyķłe książki. Mam w swoim najliższym gronie kilka osób, które bardzo by się ucieszyły na widok takiego cuda 😁
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wyjątkowy prezent, na pewno zadowoliłby każdego czytelnika ! :)

      Usuń
  6. Prześliczne zakładki. Zawsze kuszą :P
    Jednak ja ostatnio przeniosłam się na bilety i paragony w ramach znaczników
    Może zrobię te pandę i będę ją podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo! Cała skrzynka zakładek a używam papierków od cukierków itp :D

      Usuń
  7. Widziałam już zakładki Boskiej Safony i są po prostu obłędne. :) Nie potrafię i nie lubię robić tego typu rzeczy, ale zawsze chętnie podziwiam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mam cierpliwości do takich rzeczy :) Dlatego jest opcja dla nas- drukowanie! :)

      Usuń

Popularne Posty