Jak wybrać regał na książki?

19:55:00 donka reads 8 Komentarzy

Cześć! 
Czytając tytuł dzisiejszego wpisu możecie pomyśleć, że upadłam na głowę, bo przecież jest kompletnie bez sensu. Regał, to regał. Co ona bredzi?
Nic bardziej mylnego. Jestem osobą, która lubi sobie ponarzekać, nie będę udawać. Wszystko musi być więc perfekcyjne, także regał. Swoją biblioteczkę zaczęłam kompletować rok temu. Przez ten czas miałam okazję trzymać je w różnych układach, pozycjach i na kompletnie odmiennych regałach!
Jaki jest więc najlepszy?

1. Materiał 
Decydując się na regał mamy całkiem pokaźny wybór tworzywa. Drewno, okleina lub metal, to chyba te najczęściej wybierane.

Jeśli chodzi o regały drewniane to pomimo ich atrakcyjnego wyglądu nie spełniły moich oczekiwań. Na tego typu szafkach zaobserwowałam, że gromadzi się dużo więcej kurzu niż np. na okleinie. Pewnie, wystarczy tylko przetrzeć, to przecież nie problem. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie jest to powierzchnia płaska i doczyszczenie jej czasami jest niemałym problemem.
Dodatkowo często ciężko jest dostać regał drewniany z większą ilością półek. Nie wiem dlaczego, ale ja widziałam tylko te 3-4 półkowe.
Regały z okleiny sprawdziły się u mnie najlepiej. Kurz nie zbierał się w takim tempie jak w przypadku drewnianych, w ostateczności łatwo było go zetrzeć. Dodatkowo regały okleinowe są przeważnie dużo bardziej pakowne. Te widziałam w różnych formach i z ogromną liczbą półek.
Co do regałów metalowych również nie mam żadnych zastrzeżeń. Jedynym (ale jest to tylko w moim przypadku) jest to, że nie pasują do każdego wnętrza. Bynajmniej na pewno nie do mojego :)

2. Liczba półek
Jeśli już zdecydujecie się na materiał, przy wyborze regału na książki trzeba! zwrócić uwagę na liczbę półek. Wierzcie mi, że kiedy dacie porwać się w wir bookowego świata ciężko jest przestać. Promocje rosną jak po deszczu, a książek przybywa. Jednocześnie brakuje też miejsca, a piękny regał staje się małym "wysypiskiem". Im więcej tym lepiej! Proste :)
Jeśli nie macie miejsca na regał szeroki, poszukajcie wysokiego. Często ta powierzchnia nad naszą biblioteczką jest niezagospodarowana, a szkoda.

3.Kolor
Ten punkt jest już oczywiście w głównej mierze kwestią gustu. Posiadam jednak kilka czarnych mebli i użeram się z nimi każdego dnia. Kurz widać sekundę po starciu i żadne środki nie pomagają.
Proponowałabym stawiać więc na jasne kolory, które dodatkowo będą pięknym, nie przytłaczającym tłem dla naszych książek.

4.Możliwość rewolucji
Co mam na myśli? Kupując regał warto zastanowić się czy w razie potrzeby możemy go przeformować. Ja decydując się na biały, okleinowy regał miałam na uwadze fakt, że łatwo mogę dokupić do niego dodatkowe półeczki. Opcja ta pomogła mi w potrzebie, bo kiedy wszystkie niskie książki ułożyłam na jednej półeczce, pojawiło się miejsce na dwie nowe!

Na tym kończą się moje spostrzeżenia. Koniecznie dajcie znać czym Wy kierujecie się w przypadku kupna nowego regału, bądź ogólnie mebli. Może nasze cechy 'must have' chociaż trochę się pokrywają? :)



Zobacz również:

8 komentarzy:

  1. U mnie książki leżą w stertach w każdym możliwym miejscu pokoju bo nie ma miejsca na półki szafki czy regały :( jednak w przyszłości planuje białą biblioteczke na całą ścianę 😍
    Pozdrawiam, Pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteczka na całą ścianę jest chyba największym marzeniem każdego książkoholika :D
      W tajemnicy zdradzę, że niedługo będę takiej posiadaczką ! <3

      Usuń
  2. Ja marzę o dużej białej, drewnianej biblioteczce. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, każdy marzy o dużej :) To się chyba nigdy nie zmieni ♥

      Usuń
  3. Ja obecnie mam aż jedną biblioteczkę, robioną typowo pod wgłębienie w mojej ścianie. I jestem zadowolona, choć miejsca już mi brakuje XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie wgłębienie w ścianie! Kiedy jeszcze nie myślałam o tym, żeby mieć tak dużą biblioteczkę kupiłam ogromną szafę i umieściłam właśnie w tym wgłębieniu. Teraz żałuję i przewalam moje książki z kąta w kąt. :c

      Usuń
  4. Ja mam zbyt mało miejsca w pokoju na regał, ale w przyszłości z pewnością tak rozplanuję sobie miejsce w domu, żeby znalazło się w nim miejsce na biblioteczkę :) a wtedy przypomną sobie o tym poście i Twoich uwagach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mówiłaś, wszystko jest kwestią gustu :) Sama posiadam drewniany regał i wiem, jak ciężko go doczyścić, ale posiada jakiś tam swój urok :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/2017/04/majowe-zapowiedzi-wydawnicze.html

    OdpowiedzUsuń

Popularne Posty