Margot Lee Shetterly ''Ukryte działania''

21:22:00 donka reads 2 Komentarzy



Historie kobiet walczących o swoje prawa i dobre imię zawsze budzą mój podziw i zachwyt. I to nie dlatego, że jestem zapaloną feministką i najchętniej wszystkich mężczyzn pognałabym tam, gdzie raki zimują.
Nie. Lubię po prostu upewniać się w tym jak silna sama potrafię być. Jak silna tak na prawdę potrafi być każda z nas.

Historia bohaterek "Ukrytych działań" niewątpliwie budzi podziw. Niedocenione, osądzane jedynie przez pryzmat płci i koloru skóry. Nieustannie walczące z dyskryminacją rasową wierzyły w przemianę społeczeństwa i docenienie swojej ogromnej wiedzy. Przyznam, że moja przygoda z tę historią zaczęła się od wieści o ekranizacji. Wyłapuję wszystkie dobre pozycje kinowe w mgnieniu oka, więc od razu wiedziałam, że będzie to mój hit. Niedługo po tym dowiedziałam się o książce i jak to prawdziwy książkoholik, przyrzekłam najpierw historię przeczytać.

Niewątpliwie jest to jedna z ciekawszych pozycji. W każdym słowie widać jak ogromną pracę włożyła autorka w poznanie i spisanie tej historii. Ciągnące się nieustannie pasmo rozmów, wywiadów i wynikom pracy badawczej pozwoliły stworzyć obraz jednej z trudniejszych epok dla kobiety.Zilustrować siłę marzeń, kobiecego temperamentu, segregacji rasowej, doświadczania nieustannego wstydu i hańby.

Na pewno nie jest to "luźna książeczka" na wieczór. Pozycja ta wymagała ode mnie skupienia i dokładnego analizowania faktów. Momentami była ciężka i nudna, przyznaję. Uważam jednak, że warto poznać tę historię "od wewnątrz". Zrozumieć jak ważne w NACA i NASA były czarnoskóre matematyczki.
Teraz zaintrygowana zabieram się za ekranizację!


Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins

Zobacz również:

2 komentarze:

  1. Myślę, że to będzie dobry tytuł gdzieś na wolniejszy czas, bo przy natłoku codziennych spraw człowiek chce jednak sięgać po lżejsze lektury. Ta książka wymaga czasu i refleksji, niemniej czuję, że warto ją poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak mówisz! Jest to rewelacyjna lektura, ale trzeba uważać, kiedyś się ją czyta. Idealna na dobicie się przed spaniem, jeśli ktoś akurat czegoś takiego szuka :D :)

      Usuń

Popularne Posty