Jakub Małecki ''Ślady''

15:21:00 donka reads 2 Komentarzy


Długo nie mogłam sobie poradzić z tą książką. Długo ją czytałam i poświęciłam dla niej wiele wieczorów. Długo też zastanawiałam się co o niej napisać i nic nie przychodziło mi do głowy.
W końcu powiedziałam dość, zrobiłam zdjęcie i piszę dla Was tę recenzję.


Niestety dzisiaj pomarudzę. Kiedy zobaczyłam Ślady byłam zachwycona wydaniem, grafiką i opisem książki. Szybko postanowiłam, że muszę ją przeczytać. Pierwsze opowiadania - tak, książka składa się z opowiadań połączonych ze sobą niektórymi bohaterami- poszły jak z płatka. Krótkie zdania pozwoliły na czytanie lektury w ekspresowym czasie. W końcu jednak krótkość tych słów i jako tako brak rozbudowanej akcji zaczął przeszkadzać. Pomimo tego, że opowiadania były mocne i miały skłaniać do refleksji ja nie zdążyłam "zapoznać się"  z bohaterami na tyle, żeby zrozumieć ich tok myślenia i uczucia.

Dziewiętnaście opowiadań, które podczas czytania niby chwytają za serce. Mówię niby bo ja dziś pamiętam raptem jedno, przy którym faktycznie poleciała mi łza. Reszta była dla mnie bezbarwna. Z biegiem czasu dało się zauważyć podobieństwa pomiędzy bohaterami z różnych opowiadań. Niby zajmowali się zupełnie czymś innym, a tak na prawdę każdy był nieszczęśliwy, zrobił coś złego, zginął albo chciał zginąć. Jest tak dużo ludzi na świecie i każdy ma inny charakter, każdy wnosi coś nowego. W opowiadaniach zebrane były osoby cierpiące, szalone i samotne. Tylko i wyłącznie one. Za dużo tego "złego" jak na mnie.Wiem, że książka ma przedstawiać różne 'końce świata'.  Mnie jednak nadmiar tego nieszczęścia przygniótł. Zwłaszcza w taki jesienny okres.

Poza cudownym wydaniem ze Śladami raczej się nie polubię. Męczące, krótkie zdania, brak rozbudowanej akcji, mało czasu na "zaprzyjaźnienie się" z bohaterami i utrzymujący się przez całą książkę trochę samobójczy klimat nie pozostawił mi wyboru.  

Pomarudziłam ale jest szczera opinia.
Dajcie znać co Wy sądzicie o "Śladach". A może czytaliście także "Dygot"? 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Pan Tomasz
(koniecznie sprawdźcie jakie promocje oferują!)



Zobacz również:

2 komentarze:

  1. Kurcze, a ja tak liczyłam na tę książkę. Mam ją w planach czytelniczych, bo póki co spotykałam się jedynie z pochlebnymi recenzjami. Szkoda, że Tobie nie przypadła do gustu, ale chociaż pozachwycajmy się tym wspaniałym wydaniem!
    PS Robisz przecudowne zdjęcia! Oprawa graficzna zwala mnie z nóg! ♥
    Pozdrawiam cieplutko! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się szczerze, że ja tez na nią liczyłam :) Moja negatywna opinia bierze się chyba z tego, że dopóki się do czegoś/kogoś nie "przyzwyczaję" to średnio mnie wzruszają jego losy:)
      Mam nadzieję, że Tobie lektura przypadnie do gustu :)
      Dziękuję za wszystkie miłe słowa! Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń

Popularne Posty