Jak robic dobre zdjecia?

11:18:00 donka reads 10 Komentarzy

Cześć!

Nie jesteś zadowolony ze swojej pracy? Nie wiesz jak poprawić jakość fotografii?
Jak robić ładne zdjęcia? Przeczytaj i koniecznie przekonaj się sam...


Zdjęcia z ogrodu. Lifestyle

Ostatnio nie wykazuję zbyt dużej aktywności na blogu, jak i na instagramie z powodów osobistych. Pewnie podzielę się częścią z nich z Wami przy okazji pisania recenzji książki, którą aktualnie czytam. Wierzcie lub nie ale tematycznie idealnie wpasowała się w moje życie.

Jeżeli śledzicie mojego bloga, widzieliście "czary mary", które działo się tutaj przez ostatnie dni. Miałam 'zamarzenie, zapragnienie', aby zmienić sobie szablon. W związku z tym całkowicie wszystko się pokiełbasiło, Disqus przestał działać i straciłam wszystkie Wasze komentarze pod ostatnimi postami ' : (( '.

Przywróciłam stary szablon, ale problem z komentarzami niestety pozostał (jeżeli ktoś wie, jak go rozwiązać to proszę o kontakt!). 
Chwila, chwila! Nie o tym post!



Każdy robi ładne zdjęcia!


Temat dzisiejszego wpisu pewnie jest nieco dziwny. Zważając na to, że jest to blog książkowy i recenzyjny.
Większość z Was posiada jednak Instagrama, na którym właśnie 'zdjęcia', a nie 'treść' są chlebem powszednim.

Co rusz spotykam się tam z rozterkami. "Nie robię pięknych zdjęć", " Co robić, żeby zdjęcia były ładniejsze?", "Dlaczego moje zdjęcia są brzydkie?", "Nie mam odpowiedniego sprzętu do robienia ładnych zdjęć".

Takie hasła to całkowita codzienność!
Mało tego! Sama borykałam się z tymi problemami. Dlatego pojawia się tutaj ten post.



Co zrobić żeby moje zdjęcia były ładniejsze?


Po pierwsze...

Zaakceptuj je!

Nigdy Twoje zdjęcia nie będą uważane za 'ładne' , jeżeli sam nie będziesz tak uważać. Bądź więc dumny ze swojej galerii! Nawet jeżeli światło jest nie takie, model źle zapozował albo ruszyłeś ręką i widać szumy.

Najważniejsze to samoakceptacja!

Po drugie...

Nic nie jest idealne.

Cokolwiek fotografujesz, pamiętaj, że najpiękniejsze są chwile. A żadna chwila nie jest idealna.
Pokaż brudne ręce, kartki książki, zagięte rogi, kurz na stole a nawet Twój 'brzydki' ale 'ulubiony' kubek!

Po trzecie...

Pomóż sobie programem.

Sama nie jestem jakimś szpecem od zdjęć. Wiem jednak, że znajomość programu do edycji zdjęć 'np. Photoscape' potrafi ułatwić życie.
Rozjaśnij, pogłęb, wyostrz i zaraz troszkę lepiej!

Po czwarte...

Do zdjęć nie potrzebujesz super sprzętu!
Jak widzę komentarze, w których część osób żali się na brak aparatu to krew mnie zalewa.
Jest mnóstwo kont na instagramie, na których zdjęcia pojawiają się tylko i wyłącznie dzięki telefonom!
Spróbuj poczytać w internecie o Twoim telefonie i jego możliwościach fotograficznych. Wyłącz 'Tryb automatyczny' i poszperaj w ustawieniach ISO. Gwarantuję Ci, że zdjęcia mogą diametralnie zmienić swoją jakość!












Cztery rady dla osób borykających się z problemem 'brzydkich zdjęć'. 
Wszystkie zdjęcia w poście są mojego autorstwa. Wykonane zarówno lustrzanką, jak i telefonem.
Koniecznie dajcie mi znać czy posty tego typu Wam się podobają!


Zajrzyj tutaj ↓




Zobacz również:

10 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię takie posty :) trochę robię zdjęć, więc na pewno będę zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Twoje zdjęcia(zwłaszcza książkowe) uwielbiam ;)

      Usuń
  2. Zgadzam się - kiedy nam samym się nasze prace nie podobają, to ciężko żeby podobały się innym. Nie ogranicza się to zresztą tylko do zdjęć na Instagramie ;)
    A jeśli chodzi o sprzęt... No cóż, ja na początku swojej "intagramowej kariery" zdjęcia robiłam komórką, a potem przerzuciłam się na tablet. Nie jest to raczej nie wiadomo jak dobry sprzęt, a zdjęcia jednak jakoś wyglądają ;)
    Post bardzo ciekawy :*

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie osiągnie się efektu lustrzanki np. telefonem czy tabletem ale jesteś kolejnym dowodem na to, że jednak się da!

      Dokładnie, nie ogranicza się to do Instagrama ale to na nim spędzam większość swojego czasu i właśnie tam zauważam mnóstwo wątpliwości co do "fajności" swoich zdjęć ;)
      Pozdrawiam, buziaki ;*

      Usuń
  3. Znam to :)
    Sama nie fotografuje jakos wybitnie, ale lubie to ;) choć jak patrze na moje zdjęcia (głownie z książkowego ig) z przed 3 miesięcy mam ochotę wszystkie usunąć...
    Ostatnio tez używałam disqusa na blogu i wsyztskie komentarze dodane w ciagu 2 miesięcy sie usunęły :(... Szukałam jak mozna odinstalować disqusa - nigdzie nie ma :/
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby odinstalować Disqus wystarczy usunąć widget z Układu bloga i usunąć konto na Disqus ;)
      Szkoda tych komentarzy, zwłaszcza, że pod ostatnimi postami był dość zacięte dyskusje ;<

      Zdjęcia masz piękne! Nic nie usuwaj ;)
      Pozdrawiam ;*

      Usuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia. Widać, że po prostu łapiesz nimi chwilę, codzienność. Naprawdę znakomicie to wyszło. Sama borykam się z problemem dotyczącym robienia ładnych zdjęć, a głównym problemem jest dla mnie światło. Światło w pomieszczeniach. Doprowadza mnie do szewskiej pasji, a czasem nawet retusz za pomocą programów nie pomaga. :(

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Też miałam na początku ogromny problem ze światłem. Do teraz, kiedy coś mi nie wyjdzie radzę sobie dzięki Photoscape. Można genialnie bawić się w tym programie światłem, nie tracąc na jakości ;)

      Usuń
  5. Cudowne zdjęcia. Sama fotografuje tylko książki na parapecie :)
    I zawsze pierwsze zdjęcie jest najlepsze - to też ważne. tak samo jak samoakceptacja, o której mówisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parapet to miejsce z trudnym światłem! Chociaż na pierwszy rzut wcale się tak nie wydaje ;)
      U mnie też tak jest, że zrobię z 49409 zdjęć i najlepsze będzie albo pierwsze albo ostatnie (zrobione od niechcenia w akcie desperacji) :D

      Usuń

Popularne Posty