Co czytać?

16:06:00 donka reads 8 Komentarzy

Cześć wszystkim :) Ostatnio byłam świadkiem pewnej rozmowy, w której usłyszałam, że czytanie jest bardzo drogim hobby. Oczywiście nie mówię, że się z tym nie zgadzam, bo sama ledwo znajduję pieniądze na książkowe nowości. Ale ! Kto mówi, że książki trzeba kupować? Mało tego. W dalszej części pogawędki usłyszałam, że biblioteka jest za daleko, więc już w ogóle nie opłaca się czytać. Szczerze mówiąc zabrakło mi słów ale wzbudził się we mnie pewien pomysł na post!
Co czytać, jeżeli nie stać nas na książki, a biblioteka jest za daleko?
Wychodzę leniom na przeciw i wstawiam moje rozwiązanie problemu. Oczywiście, są nim opowiadania. Ogólnodostępne, darmowe opowiadania. Takie, które możesz przeczytać na komputerze, telefonie czy tablecie.







  Plusy opowiadań

  • ogólnodostępne,
  • darmowe,
  • istnieją opowiadania na (chyba) każdy wybrany temat. Wampiry, miłość, kryminał, romans, elfy, czarodzieje...
  • nigdy się nie kończą! Autorów opowiadań przybywa i nie wiem czy ktoś byłby wstanie kiedyś powiedzieć, że nie może znaleźć nic nowego. 
  • poszerza czytelnicze horyzonty. (Wiele opowiadań pisanych jest na podstawie powieści. Moimi ulubionymi od zawsze były dramione --> skrót od Draco i Hermiony, czyli bohaterów "Harrego Pottera". Kto by pomyślał, że mogą być razem? W świecie internetu wszystko jest możliwe!)


Minusy opowiadań
  • mnóstwo błędów. Wiadomo, że teksty te nie przechodzą przez kilka osób odpowiedzialnych za ich korektę. Zdarzają się dlatego błędy stylistyczne, interpunkcyjne, składniowe czy ortograficzne. 
  • brak nowych rozdziałów. Jeżeli zaczynamy czytać opowiadanie, które jest w trakcie pisania trzeba liczyć się z tym, że pewnego dnia możemy nie doczekać się kolejnej części.



Moje propozycje
Kiedyś czytałam takowych opowiadań bardzo dużo. Z czasem liczba zaczęła spadać, a dziś nie czytam ich wcale. Chcę jednak podlinkować Wam kilka stronek, które wydają mi się ciekawe.



Zobacz również:

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam opowiadania Dramione, czasami niektóre jeszcze czytam ;)
    Zapraszam do siebie https://read-in-the-garden.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swojego czasu za nimi szalałam! <3

      Usuń
  2. Kiedyś czytałam takie opowiadania, ale aktualnie skupiam się tylko i wyłącznie na papierowych książkach.
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Podaję je jako alternatywę ludzi mówiących, że "książki są za drogie a biblioteka za daleko" :D

      Usuń
  3. O ,na pewno jakieś przeczytam 😉
    sama pisze opowiadanie tutaj http://swietlisci.blogspot.com. ,ale wiem ze mój warsztat pisarski nie jest najlepszy ... Ale jeśli chciałabyś w wolnej chwili przeczytac to zapraszam ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze takich opowiadań ale teraz na pewno zabiorę się za kilka😊 Super post 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, bo niektóre są naprawdę wartościowe! :)

      Usuń

Popularne Posty