"ŻNIWA ZŁA" - ROBERT GALBRAITH/ J.K ROWLING

18:48:00 donka reads 3 Komentarzy




"Żniwa zła" czyli kolejne dzieło J.K Rowling działającej pod pseudonimem Robert Galbraith.

Ci, którzy są ze mną na instagramie już jakiś czas wiedzą, że nie przepadam za  kryminałami. Wolę zdecydowanie fantastykę czy obyczajówki. Niemniej jednak musiałam sięgnąć po kolejną powieść dla dorosłych autorki odpowiedzialnej za napisanie jednych z ważniejszych dla mnie książek. (Mam na myśli Harrego Pottera).
Tak jak z ciekawości sięgnęłam po "Trafny Wybór" i byłam zawiedziona, tak samo sięgnęłam po "Żniwa zła" i jestem bardzo zadowolona!
Główni bohaterowie- Robin i Cormoran bardzo przypadli mi do gustu.
Robin jest kobietą silną, pewną siebie i swoich umiejętności, samodzielną i nieco nieokrzesaną. Nie raz przeciwstawiła się rozkazowi szefa- Cormorana.
Powiedzmy kilka słów o nim. Jest on kaleką. Stracił nogę w czasach, kiedy pracował w wojsku. Teraz jest detektywem zatrudniającym właśnie Robin. Skończył długoletni związek i mam wrażenie, że dość ciężko otworzyć mu się na innych. Nie opowiada o swoim życiu prywatnym i towarzyszących mu uczuciach.
Kiedy zatrudnia Robin jest ona zaręczona. Narzeczony ciągle wytyka jej niską pensję i jest diabelnie zazdrosny o szefa.Przyznaję, że przesyłka, którą otrzymała Robin do biura detektywistycznego całkowicie mnie onieśmieliła. Jak  już mówiłam nie czytam kryminałów, więc był to dla mnie okropny, dość niesmaczny cios.Niemniej jednak bardzo intrygujący. Sama historia, jej przemyślenie, wiążące się ze sobą fakty.Rowling zrobiła to wszystko cudownie i widać, że naprawdę się przyłożyła.Podoba mi się opowiadanie tej historii nie tylko z punktu widzenia Robin i Cormorana ale także z perspektywy samego zabójcy.Świetny zabieg, zdecydowanie.Mogliśmy dzięki temu sami stworzyć taki mały portret psychologiczny i razem z bohaterami próbować znaleźć złoczyńcę.
Zakochani w kryminałach na pewno polubią tą nieco chorą historię.
Polecam gorąco!

                                        

                 

Zobacz również:

3 komentarze:

  1. Ostatnio widziałam tę książkę w biedronce i byłam zaciekawiona,lecz po głębszym przeanalizowaniu tylnej okładki,dowiedziałam się,że jest to trzecia część serii. :D
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest to trzecia część. Przyznam się szczerze, że poprzednich jednak jeszcze nie czytałam ale przed jej kupnem widziałam na innym blogu, że nie są jakoś szczególnie połączone.
      Czytając tą część w ogóle nie czułam się tak, jakbym była "nie w temacie" :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Słyszałam o tym, że J.K Rowiling często pisząc tego typu książki ma pseudonim, bo niby wtedy lepiej się sprzedają :P Teraz przynajmniej wiem jaki ;) A co do samej książki to jakoś opis mnie nie porwał- też wolę czytać obyczajówki i fantasty ;) Ale ładnie to opisałaś.
    Zostałaś nominowana do LBA ^^ Po więcej informacji zapraszam do mnie-http://fanofbooks7.blogspot.com/2016/05/lba-2.html
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Popularne Posty